Kan iedereen lid worden van het Patiëntenpanel?
Nee, het Patiëntenpanel is bedoeld voor alle patiënten, naasten, bezoekers en buurtbewoners vanaf 16 jaar die met ons mee willen denken over het verbeteren en vernieuwen van onze zorg en service.
Wat kan ik doen als panellid?
Als lid van dit panel kun je mening geven over allerlei onderwerpen die te maken hebben met Amsterdam UMC. Bijvoorbeeld onze zorg en service, de informatie op onze website, Mijn Dossier en de inrichting van onze gebouwen. Je ontvangt vijf tot twaalf keer per jaar via e-mail een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen. Enkele keren per jaar organiseren we ook een groepsdiscussie. Daarvoor nodig hadden we een kleine groep panelleden uit om in Amsterdam UMC met ons na te denken over een bepaald thema, bijvoorbeeld de toekomst van de zorg. Je krijgt in zo'n geval reis- en parkeerkosten vergoed.
Wat heb ik er zelf aan?
Via de vragenlijsten krijg je als een van de eersten een inkijk in de nieuwe ontwikkelingen waar we aan werken. Je kan een eigen profielpagina creëren waardoor je de uitkomsten van alle panelonderzoeken kunt zien. En met jouw deelname aan het panel lever je een belangrijke bijdrage aan het verbeteren van onze zorg en service, ook voor toekomstige patiënten.
Hoe zit het met mijn privacy?
Je gegevens worden behandeld volgens de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG). Je e-mailadres gebruiken wij alleen om je uit te nodigen voor een vragenlijst en om je iets te vertellen over het panel. Je gegevens geven wij niet door aan derden en gebruiken we ook niet voor andere doelen. Je antwoorden op de vragenlijst worden door Amsterdam UMC geanonimiseerd (zonder je bij naam te noemen) gebruikt om onze kwaliteit te verbeteren. Neem een kijkje in de privacyverklaring van MWM2, het bedrijf dat jouw persoonsgegevens Amsterdam UMC verwerkt. Lees hier de algemene privacyverklaring van Amsterdam UMC.
Ik heb mij aangemeld. Hoe gaat het nu verder?
Direct nadat je hebt aangemeld, ontvang je een bevestigingsmail. In deze mail staat een link naar je inlogpagina. Hier krijg je met je wachtwoord toegang tot je profielpagina. Op je profielpagina kun je je persoonlijke gegevens aanpassen. Met behulp van je persoonlijke gegevens kunnen wij je benaderen voor vragenlijsten die voor jou geschikt zijn.
Ik heb mij aangemeld voor het Patiëntenpanel. Maar ik heb (bijna) geen uitnodigingen om vragenlijsten in te vullen ontvangen. Hoe kan dat?
Er zijn een aantal mogelijke oorzaken:
Heb ik speciale software nodig om mee te doen?
Nee, je hebt geen speciale software nodig. Het enige dat je nodig hebt, is toegang tot het internet en een eigen e-mailadres.
Hoe vaak ontvang ik een vragenlijst?
Als lid van het Patiëntenpanel ontvang je vijf tot twaalf keer per jaar een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen. Hoe vaak we uitnodigen hangt af van je profiel. We hebben je zoveel mogelijk nodig voor vragenlijsten die passen bij jouw persoonlijke situatie.
Wat voor vragen kan ik verwachten?
De vragenlijsten gaan over verschillende onderwerpen over Amsterdam UMC. Bijvoorbeeld vragen over de patiënteninformatie op onze website of de mogelijkheden van Mijn Dossier, maar ook de inrichting van onze gebouwen.
Hoe weet ik dat er een vragenlijst is die ik kan invullen?
Je krijgt een uitnodiging per e-mail om een vragenlijst in te vullen. In deze uitnodiging staat een link naar een inlogpagina. Met het linkwoord werd je automatisch toegelaten tot de vragenlijst.
Moet ik een vragenlijst invullen?
Nee, je kunt de vragenlijst invullen op een lijst die voor jou het beste is samengesteld. Veel voorkomende vragen we je binnen twee weken de vragenlijst in te vullen.
Hoe lang duurt het invullen van een vragenlijst?
Het aantal vragen verschillen per vragenlijst. Wij proberen de vragenlijst altijd zo kort mogelijk te houden. meest voorkomende kost het beantwoorden van de vragen vijf tot tien minuten.
Ben ik verplicht om alle vragenlijsten in te vullen?
Nee. Je kunt altijd zelf bepalen of je een vragenlijst invult of niet.
Wat gebeurt er met de antwoorden van de vragenlijsten?
De antwoorden van de vragenlijst worden gebruikt om onze zorg en service te verbeteren. Via de resultatenpagina kun je teruglezen wat er met de antwoorden van panelleden op vorige vragenlijsten is gedaan.
De vragenlijst werkt niet, wat moet ik doen?
Als de link naar de vragenlijst werkt niet: kopieer de link vanuit de uitnodigingsmail naar de adresbalk van je internetbrowser. Als je nog steeds problemen hebt, neem dan contact met ons op.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Via de inlogpagina kun je je wachtwoord veranderen. Als je op 'Wachtwoord vergeten' klikt en je e-mailadres invult, krijg je binnen enkele minuten een activatielink toegestuurd.
Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen?
Je kunt je e-mailadres en andere persoonlijke gegevens bekijken en aanpassen op je eigen profielpagina .
Ik wil mij aanmelden voor het Patiëntenpanel, wat moet ik doen?
Je kunt jezelf altijd aanmelden na het inloggen. Als u zich afmeldt, krijgt u geen uitnodigingen voor het invullen van meer vragenlijsten van ons.
Ik heb een andere vraag, wat moet ik doen?
Heb je een vraag, tip of opmerking over het Patiëntenpanel, klik dan hier .
Wie is MWM2?
Deze panelwebsite wordt beheerd door onafhankelijk onderzoeksbureau MWM2 in opdracht van Amsterdam UMC.
Staat je vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar patientenpanel@amsterdamumc.nl . Wij helpen je graag.