Inloggen

Privacy Statement

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Inschrijfgegevens
(Dit zijn de gegevens die je hebt ingevuld op je persoonlijke profielpagina)

  • Jouw inschrijfgegevens (leeftijd, geslacht, opleiding, etc.), gebruiken wij alleen om te kunnen bepalen welke vragenlijsten voor jou nuttig zijn. Bijvoorbeeld: we zoeken soms panelleden van een bepaalde leeftijd, van een bepaalde afdeling of die opgenomen zijn geweest in het ziekenhuis.
  • We gebruiken je e-mailadres alleen om je uit te nodigen voor het invullen van een vragenlijst of voor het versturen van informatie over de vragenlijst.
  • Je kunt op elk moment je inschrijfgegevens aanpassen of verwijderen, of je afmelden.

Uitkomsten van de vragenlijsten
(Dit zijn de antwoorden die jij en alle andere panelleden geven bij het invullen van een vragenlijst)

  • De antwoorden die je hebt gegeven worden maximaal 3 maanden bewaard, op een manier dat ze naar jou terug te leiden zijn. Binnen die 3 maanden kun je ons op elk moment vragen het totaal of een deel van je antwoorden te vernietigen of verwijderen. Als dit mogelijk is, dan doen wij dit.
  • De antwoorden op de vragenlijsten worden anoniem (zonder je naam te noemen) gebruikt om onze kwaliteit te beoordelen en verbeteren. In de uitkomsten staat nooit wie welk antwoord gegeven heeft.

Als je vragen over de privacy of een klacht hebt, kun je op elk moment contact opnemen met de Functionaris Gegevensbescherming van Amsterdam UMC. Het is ook mogelijk een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

 

Hoe zijn mijn gegevens beveiligd?

  • Je persoonsgegevens zijn goed beveiligd tegen misbruik.
  • Je persoonsgegevens zijn opgeslagen in een database. De server waarop deze database staat, is tegen inbraak beveiligd door firewalls, authenticatie en encryptie.
  • Je kunt je persoonsgegevens altijd bekijken en veranderen op je eigen persoonlijke pagina. Deze pagina is alleen door jou te bekijken. Andere panelleden hebben géén toegang tot jouw gegevens. Om in te loggen op je persoonlijke pagina moet je je eigen e-mailadres en wachtwoord invoeren.
  • De webapplicatie die gebruikt wordt voor het invullen van vragenlijsten is ook beveiligd (e-mailadres en wachtwoord). Andere panelleden kunnen jouw antwoorden dus niet bekijken.
  • De gebruikte software heeft veiligheidsinstellingen die ervoor zorgen dat informatie niet kwijtraakt, misbruikt of gewijzigd wordt. Alleen personeel met toestemming heeft toegang tot je gegevens en gebruikt dit alleen voor analyse en kwaliteitscontrole van de vragenlijsten.